Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

14. 10. 2010.

Domaća pita


Dugo mi je zadavala muke. Nisam smela da se usudim da probam da zamesim domaće kore. A baka mi je prvak u pravljenju domaće pite, i to one što se kore oklagijom razvlače! Mama je mesi svake nedelje, za doručak, onaj porodični, kad se svi okupimo. Ona kore razvlači rukama. A ja? Izrod! Ne smem ni da probam! Kukavica! Bojim se neće mi uspeti pa ću sama sebe razočarati! E, onda sam skupila hrabrost i izazvala domaću pitu na megdan! Ili ona ili ja! I, ko je pobedio? Onaj ko je uporan! Savladala sam je po maminom receptu, sa dve vrste fila: krompir i sir. Sve odjednom, da je dobijem sa 2:0 u startu!

Potrebno je:
*za testo - kore
-3dl mlake vode
-1 kašičica soli
-oko 500g brašna
-malo ulja
*za fil od sira
-250g sira
-1/2 kašičice soli
*za fil od krompira
-5 krompira
-1 glavica crnog luka
-1/2 kašičice soli
-1 kašičica vegete
-malo bibera
*za prskanje kora
-1,5dl ulja
*za preliv
-2 jajeta
-1 kašika kisele pavlake
-2dl mleka
-malo soli


Način pripreme:
U činiju sipati vodu i so pa postepeno dodavati brašno i mešati. Brašno dodavati dok testo ne počne da se odvaja od posude. Potom ga prebaciti na pobrašnavljenu dasku i mesiti uz minimalno dodavanje brašna ukoliko je potrebno. Dobijeno testo podeliti na dve jufke, staviti ih na čistu krpu, premazati rukom sa malo ulja i ostaviti najmanje pola sata da odstoji.
Uzeti jednu jufku pa lagano od sredine početi sa razvlačenjem testa, prvo u ruci, a potom na čistom stolnjaku. Razvlačiti testo ka krajevima lagano, da ne bi počelo da puca, koliko god je moguće. Razvučenu koru poprskati sa toplim uljem pa naneti fil kašikom, bez mazanja, samo pobacati. Preklopiti sa dve bočne strane pa te preklopljene stranice ponovo poprskati uljem i nabaciti još malo fila. Urolati pomoću stolnjaka sa dve strane, sa jedne do pola i sa druge do pola pa dobijeni "rolat" uviti kao puža i prebaciti u podmazan pleh. Peći u zagrejanoj rerni na 200 stepeni dok ne porumeni, potom preliti prelivom i vratiti u rernu da se zapeče.
Za fil od sira, sir jednostavno posoliti i malo promešati kašikom. Za fil od krompira krompire iseckati na kockice ili narendati na krupno rende, luk sitno iseckati, sve zajedno malo prodinstati na ulju, da krompir malo omekša i začiniti solju, vegetom i biberom.
Preliv pripremiti mućenjem jaja, pavlake, mleka i soli.



PRIJATNO!


9 коментара:

  1. Günaydın, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    ОдговориИзбриши
  2. Nisam još ušla u vode pravljenja kora, a i nisam sigurna da bi se usudila. odlično ti je ispala.

    ОдговориИзбриши
  3. @ Fuat : Çok teşekkür ederim!
    @ jelena : uf, meni je jako puno trebalo da se odlučim da probam, ali biće da su učiteljice ipak uspele da prenesu deo umeća na mene :) Hvala.

    ОдговориИзбриши
  4. Uh, ne znam za koju bih se pre odlucila... super si ih obe napravila, a sa domacim korama su uvek posebno fine, svidja mi se ovo 2 u 1!;)))

    ОдговориИзбриши
  5. kako god da ispadne nebože biti loše , nesumnjam sad u kuvaricu nikako , al jednostavno to je LEK , melem kako god :)))

    ОдговориИзбриши
  6. ja sam dugo odgađala to razvlačenje tijesta dok jednom nisam rekla dosta i probala, uspjelo je, no ne razvlačim prečesto jer sam pomalo lijena to raditi

    ОдговориИзбриши
  7. odlično ti je ispala ova pita, i još kažeš da ti je ovo prvi pokušaj za razvlačenjem kora. Super je !! Ja se opredjeljujem za sirni nadjev, mmmm......, sigurno je i jako ukusna !

    ОдговориИзбриши
  8. @Nina: ja sam morala da pokušam da bih znala da li umem ili mi treba više pokušaja, a ne vrujem da ću je često razvlačiti jer je ipak za to zadužena mama :)
    @Branka: Hvala!

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!