Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

8. 12. 2010.

Jaffa torta



Ne, ne, nije posna torta! Ovo je jedna od onih, što s' kaže, pravih torti, sa puno svega! Pravila sam je mojoj princezi koja neće ništa drugo da jede osim slatkiša. Morala sam da joj udovoljim iako sam tanka sa vremenom ovih dana, ipak nije lako imati na sebi stotine boginja koje svrbe, a ona još ne ume ni da se počeše. Gledajući nju, svi smo počeli da se češunjamo na nervnoj bazi, valjda što smo nemoćni, što nemamo čarobni štapić pa da je izlečimo jednim potezom. Ali zato možemo da je mazimo i pazimo i pravimo joj torte!

Potrebno je:
-4 kutije jaffa keksa
*kore:
-10 jaja
-10 kašika šećera
-200g mlevenih oraha
-2 kašike brašna
*beli fil:
-1l mleka
-9 kašika brašna
-15 kašika šećera
-2 kesice vanil šećera
-250g margarina za kolače
*tamni fil:
-150ml vode
-300g šećera
-100g čokolade
-250g mlevenih oraha
-250g margarina za kolače
*glazura:
-100g čokolade

Način pripreme:
*kore:
Razdvojiti belanca i žumanca. belanca umutiti penasto sa šećerom, dodati žumanca, orahe i brašno. Od ovog testa ispeći dve kore u okruglom plehu prečnika 28cm. Kore peći na 200 stepeni oko 15 minuta. Ispečene kore ostaviti da se prohlade oa svaku preseći uzduž na dve, tako da se na kraju dobije ukpno četiri kore.
*beli fil:
Razmutiti brašno i šećer sa 2dl mleka a ostatak mleka staviti da provri sa vanil šećerom. Zakuvati brašno u prokuvano mleko i mešati dok se ne zgisne. Kada se ohladi umutiti sa jednim margarinom.
*tamni fil:
Staviti vodu i šećer da prokuvaju pa dodati čokoladu. Kada se čokolada otopi dodati orahe, dobro promešati i ostaviti da se ohladi. Hladan fil umutiti sa jednim margarinom.
*glazura:
Na pari otopiti čokoladu sa dve kašike ulja, ostaviti da se malo prohladi.

Način filovanja:
  • kora
  • 1/4 belog fila
  • jaffa keks
  • 1/4 belog fila
  • kora
  • ceo tamni fil
  • kora
  • 1/4 belog fila
  • jaffa keks
  • 1/4 belog fila
  • kora
  • glazura



Ovu tortu sam pravila više puta jer je ukusna i vrlo sita pa je zgodna i za veći broj gostiju. Recept sam preuzela iz knjižice  "275 recepata za kolače". Tortu možete napraviti i četvrtastog oblika, s tim što kore pečete u velikom plehu od rerne pa ih presečete po pola.

PRIJATNO!

7 коментара:

  1. Baš mi je žao za princezicu. To češkanje je nezgodno. Sada deca i nemaju boginje, mada mislim da je ipak bolje da nešto preleže i izgrade imunitet. Torta je prefina, jako puno kvalitetnih sastojaka, a jafica je super. Pozdrav za princezu!

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo je prava tortica, bas po ukusu najmladjih... a ni oni nesto stariji ne bi imali nista protiv da je probaju!;)))
    Kad pravim ove korice, volim da dodam i malo rendane pomorandzine korice, pa onda fino zamirisu, a kad se ispeku prelijem ih sa par kasika secernog sirupa u koji sam iscedila i sok od pomorandze...a lepo je i kad se jafa keksici na kratko potope u gazirani sok od pomorandze, pa onda cela torta predivno mirise jos sa vrata, hihih....;)))
    p.s.curici zelim da se sto pre oporavi, a sve vas puno ljubim pozdravljam!;)))

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala svima puno na pohvalama i pozdravima.
    @Lana: tako fino pripremljena i natopljena bi bila duplo bolja! ja obično keks malo poprskam sa rumom, jako mi se aroma ruma uklapa u kombinaciju narandže i čokolade, ali ovaj put sam to preskočila jer je torta za decu :)))
    Maja vas sve pozdravlja i obećava da se neće češkati!!!

    ОдговориИзбриши
  4. predobra torta ! Sastojci su super i izugleda fantastično !

    žao mi je što borba sa boginjama još traje, malenoj želim što skorije ozdravljenje !

    ОдговориИзбриши
  5. Da, dječje bolesti stvarno postaju rijetka pojava, a nekad smo ih svi sve morali preboljeti. Nadam se da je malenoj sad već ipak bolje.
    Torta osim što odlično izgleda, djeluje bogato i sočno, uvjerena sam da bi mi se svidjela! :)

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala Branka i Tadeja! Drago mi je da vam se torta sviđa. Cura je ozdravila, nije nam bilo baš lako ali eto i to smo preboleli!

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!