Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

25. 2. 2011.

Svadbena torta 1. deo - želje i snovi jedne princeze

Postoji nekoliko osoba u mom životu koje obožavam, za koje sam zahvalna Bogu što su deo mog života i za koje bih učinila sve na ovom svetu.
Jedna od njih je svakako jedna predivna dama, moja venčana kuma. Osoba puna pozitivne energije, dostojanstva, mudrosti i duha koliko god svega toga može da bude u jednoj osobi i da imate osećaj da pored vas stoji prava princeza, blistava i nasmejana uvek...
Pre par meseci primila sam telefonski poziv od moje drage princeze-kume kada me je obavestila da se udaje.
To je bila predivna vest. Tom prilikom me je upitala da li bih se ja prihvatila da joj pravim svadbenu tortu.
"Ne želim klasičnu svadbenu tortu, želim da bude jednostavna ali ogromna!" rekla mi je tom prilikom.
Prihvatila sam, ne misleći da će to biti neki veliki izazov.
Kako je vreme odmicalo, nas dve bi se povremeno čule, malo popričale na temu venčanja i torte ali kakve god ideje da su se razvijale u mojoj glavi činilo se da to baš i nema mnogo veze sa onim kako je to ona zamislila, a torta je njena, a ja sam prihvatila da je pravim.
Izgledalo je da 'ogromna torta' ne znači isto u mom i njenom rečniku. Poslala mi je i nekoliko sličica koje su grubo predstavljale ono što je ona zamislila.
Priznajem da u tom momentu nisam baš bila sigurna da li sam ja prava osoba za taj posao i da li uopšte mogu tako nešto da izvedem.
Mesec dana pred svadbu smo se sreli i popričali konkretno: šta ona želi, kako to treba da izgleda, da li je izvodljivo, koliko spratova će imati, kako da se dekoriše, od čega da se napravi itd....
Prvi dogovor je izgledao ovako:
-torta će imati šest spratova,
-donja tri sprata će biti od stiropora, a gornja tri će biti jestiva,
-sve će biti obloženo fondanom u crvenoj i beloj boji i ukrašeno satenskim trakama u kontra boji,
-jestive torte će biti čokoladnog ukusa: jedna jaffa torta i dve milka torte
-najveća jestiva torta će biti dimenzija 35x35cm, sledeća 25x25cm i najmanja 15x15cm
-nejestive torte će biti 45x45cm, 55x55cm i 65x65cm svaka visine 20cm
-moj posao oko nejestive torte podrazumeva samo dekoraciju.
Stavka koju smo promenili je bio materijal za nejestivu tortu, nismo koristili stiropor jer nam se činio suviše mekim da nosi tortu (jestivu) od 20-tak kilograma te smo ga zamenili stirodurom koji je mnogo čvršći.
Obzirom da mi je ovo bila prva svadbena torta koju sam pravila trebalo mi je 5 dana da se sračunam i napravim spisak potrebnog materijala kako za pravljenje torti tako i za dekoraciju. Sav račun oko količine fondana za dekoraciju je bio po slobodnoj proceni, a jako je teško proceniti koliko fondana je potrebno za nešto tako veliko. Jedina olakšavajuća okolnost je bila u tome što sam fondan u beloj boji ja mesila tako da sam uvek mogla pripremiti još ukoliko bude potrebno. Bez obzira na moje neiskustvo procene su bile 90% tačne.
Nedugo nakon dogovora isporučena su mi tri nejestiva sprata od isečenih i međusobno zalepljenih ploča stirodura koje i nisu baš bile isečene pod konac, što će se kasnije pokazati kao jako dobra stvar i kompletan materijal za izradu i dekoraciju....Napravila sam plan rada, raspored po danima i čekala trenutak da prionem na posao. Jedna princeza je čekala ispunjenje sna....

3 коментара:

  1. I ja se pridruzujem Jovani:)Jedva cekam da je vidim gotovu.Puno srece!!!

    ОдговориИзбриши
  2. Veliko mi je zadovoljstvo da vam se dopada cela ova priča oko torte. Iskreno se nadam da će mi fotograf do poslednjeg posta na ovu temu dostaviti slike visoke rezolucije pa da sve bude potpuno i savršeno!

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!