Copyright © 2009-2017 Shacky's kitchen. All Rights Reserved.

Странице

26. 2. 2011.

Svadbena torta 2. deo - izvodi iz Marfijevog zakona

čl. 1. Marfijevog zakona:
- kada rešite da pravite veliku tortu za najvažniji dan u životu poskupeće jaja, poskupeće i šećer ali ga uz to i neće biti, mleka već nema kao ni putera, a čokolade su odjednom u pakovanjima od 90g umesto 100g...
Nema veze, stirodura ima dovoljno!

Bez obzira na sve prepreke sav materijal je bio spreman, špajz prepun jaja, šećera, čokolade, mleka, putera, oraha, lešnika, svega potrebnog za savršen ukus i naravno - stirodura!
Obzirom da je oblaganje nejestive torte bila najveća neizvesnost, a do svadbe je bilo sedam dana, a meni đavo nije dao mira, prvi korak koji sam načinila, a ujedno i početak pravljenja torte bilo je premazivanje stirodura margarinom i oblaganje najvećeg, donjeg sprata belim fondanom.
Zašto premazivanje margarinom?
Puter je skupa stavka za nešto što ima svaku svrhu osim konzumacije, a bilo je neophodno naneti nešto za šta će se fondan zalepiti, tako da se margarin činio najjeftinijom i najefektnijom materijom za to.
Zamesila sam fondan po Minjinom receptu. Dok se fondan hladio lagano sam premazivala stirodur margarinom, pokušavajući da stranice učinim što ravnijim popunjavajući rupe. Rezultat je bio odličan, stranice su bile ravne, lepo premazane.
Sada je došao red na fondan. Uzimajući u obzir veličinu kocke koju je trebalo obložiti i veličinu mog trpezarijskog stola, nikako nije bilo izvodljivo razviti fondan u jednom komadu. Svejedno, prekrivanje gornje površine je bilo suvišno jer će tu doći sledeći sprat. Razvijala sam široke trake i oblagala stranice jednu po jednu prekrivajući samo 5-6cm gornje površine, od ivice, koje će biti vidljive.
Rezultat: kocka stirodura dimenzija 65x65x20cm savršeno bela, taman kako treba!
Stavila sam je u hladnu prostoriju i sutradan premazala i presvukla i sledeća dva stirodur sprata.
Sve je odlično stajalo, fondan je bio zalepljen i prilično se stvrdnuo na vazduhu.
Nejestiva torta gotova.....pa dobro, još samo ukrasi.....

čl. 2. Marfijevog zakona:
-koliko god da dobro izorganizujete vreme i koliko god da vam ljudi iz okruženja izađu u susret, kada budete radili veliki posao, nazvaće vas iz jaslica da vas obaveste da vaše dete ima temperaturu i da treba da dođete po njega...takođe postoji i mogućnost da zbog havarije bude isključena struja taj dan...
Nema veze, bar je stirodur presvučen!

Tri dana pre svadbe sam isplanirala da ispečem sve kore za sve torte. Taj posao je išao brže nego što sam planirala tako da sam u dogledno vreme i skuvala sve filove i umutila na pari sve što je trebalo i odložila preko noći da se sve dobro ohladi.
Veliku zahvalnost za taj uspeh dugujem mojoj rerni, koja je savršeno radila punih 7 sati, Elektrovojvodini, jer su uspeli da poprave šta god je prethodni dan bilo pokvareno, svekrvi, jer je dovela dete iz jaslica i čuvala je ceo dan, mužu i prijateljici, na moralnoj podršci.

čl. 3. Marfijevog zakona:
-kada pomislite da ne može više ništa loše da se desi, a imate puno posla drugo dete će vam doći iz škole razbijene glave...
Nema veze, stirodur savršeno stoji, a nazire se i jestiva torta!

Dva dana pred svadbu sam dovršila pripremu svih filova i filovala torte. Obzirom da je i taj posao išao relativno brzo imala sam vremena da gornju, najmanju tortu presvučem crvenim fondanom. Crveni fondan je kupljen u Barvallu.
U međuvremenu smo dogovorili da satenske trake za dekoraciju zamenimo zlatnim cvećarskim trakama, da damo torti malo sjaja.
Izgledalo je perfektno!
Pošto je za sve svatove bio predviđen prigodan poklon u obliku srca postavila sam dekoraciju od fondana u kontra boji, u obliku srca.
Zahvalnost za uspeh drugog dana dugujem na prvom mestu svekrvi, ne pitajte zašto, mikseru, koji je stoički podneo sve izazove, mužu i prijateljici na smehu i dobrom raspoloženju.

čl. 4. Marfijevog zakona:
-kada pomislite da ste preskočili sve prepeke, i da posao uspešno privodite kraju, obaveste vas da neko, ko je trebao da uradi nešto za vas, to nije uradio ili je uradio ali ne onako kako ste tražili....
Nema veze, torta je skoro gotova!

Dan pred svadbu kuma mi je javila da mladenci koje su poručili, a koji su trebali doći na vrh torte nisu napravljeni, tj. napravljeni su pogrešni koje oni nisu hteli da preuzmu. Ja sam pomalo bila i razočarana ali optimizam koji mi je ulila rečima :"Nema veze, i nevalja da je sve kako treba!" je neverovatan!
Taj dan su i preostale dve torte presvučene fondanom i završno dekorisane srcima, trakama i zlatnim perlama.
Torte su bile spremne i prevezli smo ih u restoran gde će biti svadba.
Tamo sam sastavila spratove od stirodura i postavila ih na kolica koja su specijalno sređena za prezentaciju ove torte.
Jestive torte su ostavljene u frižider. Iako je prvobitan plan bio da celu tortu sastavim i da do iznošenja stoji u hladnjači imala sam neku bojazan i rešila sam da je sastavim pola sata pre iznošenja.....ili izvoženja.
Čemu bojazan?
Torte su bile prilično teške i nisam bila sigurna da je učvšćenje drvenim štapićima dovoljno. Plašila sam se da će gornje torte propasti u donje spratove.
Zahvalnost za uspeh ovog dana dugujem vazda veseloj i pozitivnoj kumi, zbog neizmernog optimizma koji nosi u sebi i mužu, na podršci.
Veče......prazan špajz.....neopisiv bol u leđima......noć bez sna...



4 коментара:

  1. Sjajan post - verujem da je ovo bio užasno stresan period za tebe draga ali posao si odradila PROFESIONALNO!!Svaka čast!!Jedva čekam da vidim tortu u kompletu!!Veliki pozdrav!!

    ОдговориИзбриши
  2. Bravo, bravo na uloženom radu i sigurna sam da su rezultati bili sjajni. Ja sam moju svadbenu Esterhazi poručila u Buongiornu i bila očajna kada su mi umesto fondana stavili šlag, a mašna koja je trebala da pada prirodno je bila lepljena iz delova, a da ne pričam da je na 7 korica pilo nafilovano u suprotnom smeru kora na vrhu, samo da bi ispunili kvotu težine. Najbolje je domaće, a kada znaš da praviš kao ti onda je to pun pogodak.
    Tačno je da je najbitnija organizacija. I ja sam iznervirana sa ovim nestašicama. Prošle nedelje sam htela da pravim nešto sa 4 putera i nije mi napamet padalo da dam 600 dinara za strani puter, a sad valjda će biti šećera za sledeću tortu. Da ne pričam o Imlekovoj slatkoj pavlaci, koje isto nema, pa mi svi recepti odudaraju pošto ova biljna ima 200, a ne 250g.

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala vam devojke na lepim rečima.
    Na nestašicu neću da tošim reči, ispalo je da je najveća nestašica i poskupljenje SVEGA bilo baš kada je trebalo nabaviti materijal za tortu, ali uspeli smo da se izborimo sa svim preprekama!

    ОдговориИзбриши
  4. Sjajno! Svidja mi se "Nema veze, bar je stirodur presvučen!" raspolozenje :)
    Ja mislim da je to bila jedna sjajna tortica i da su je upravo tacke Marfijevog zakona nacinile tako posebnom :)

    ОдговориИзбриши

Uvek spremna za pokude i pohvale, pa nemojte biti škrti na rečima!